Workshop Marion Beltman: marketing en social media voor creatieven

10-03-2018
Wie is Marion Beltman? 'Workshops en trainingen geven is bijna het leukste dat er is. Ik verzorg workshops voor Cultuur + Ondernemen, BKKC, Kunstenlab en diverse kunstopleidingen. Mijn kunstopleiding maakt dat ik out of the box kan denken en creatieve werkvormen toepas tijdens de workshops, zodat iedereen actief betrokken raakt. En als bestuurskundige met marketingkennis, heb ik een solide basis van gangbare theorieën waarmee we jouw plan een stevig fundament geven.' (Marion verzorgde al diverse keren met succes workshops voor Keep an Eye).

Workshop marketing en social media voor creatieven: 29 maart

Deze workshop wordt gegeven in het kader van de Keep an Eye Academy


Workshop marketing en social media. Ondernemerschap komt niet zomaar van de grond. Dat heb je vast zelf ook al gemerkt. Het vraagt van kunstenaars en artiesten een werkwijze, waarin marketing een grotere rol speelt. Weet je eigenlijk wie je klanten zijn? Hoe werf en behoud jij je klanten?

Focus is heel belangrijk. Specifiek zijn in wat je wilt, wat je product of dienst is en wie je doelgroep of wat je markt is. Als je dat niet helder hebt voor jezelf, kan het ook niet helder zijn voor je potentiële klanten.
Veel creatieven vinden het lastig om te kiezen, bang om omzet mis te lopen. Niets is echter minder waar. Als jij durft te kiezen, durft te focussen, wordt je boodschap helder en ben je beter vindbaar voor je klanten. Want uiteraard heb jij ook klanten!

Als je iets wilt verkopen is het belangrijk je onderscheidend te profileren. En hoe verkoop je je werk vervolgens? Dat is de kracht van zelfmarketing! En daar gaan we eens goed mee aan de slag! Natuurlijk behandelen we ook de sociale media.

Resultaat

Aan het eind van de dag heb je voldoende aanknopingspunten om nieuwe strategieën in te zetten en nieuwe producten of klanten aan te gaan. Je hebt de basis voor een aantrekkelijk marketingplan opgesteld, dat praktisch, inspirerend en werkbaar is.

Reacties van deelnemers:

'Helder, snel, Marion kent de markt en de doelgroep. Ik kwam blanco binnen, heb er veel aan. Ga mijn website aanpakken, stoppen met pushen maar stralen. Nadenken over mijn basis en dat verwoorden en gebruiken. Je eigen visie verwoorden in een zin is zeer verhelderend en verfrissend en geeft nieuwe elan'. (AJS)

'Ik ben anders naar mijn ‘klanten’ gaan kijken. Ik vind het moeilijk om over mijn werk te praten, daar ga ik aan werken. Begeleiding goed, ook lekker praktisch’. (KE)

'Interessant en erg leerzaam. En fijn om het echt toegespitst op kunstenaarschap te krijgen. Ondernemers workshops in het algemeen vind ik vaak te ver van me afstaan. Veel opgestoken, weer stof om over na te denken hoe IK het zie. Dat was ook het doel. Het meest interessant was ‘verbreed je markten’. (MH)

Voor wie is de workshop bedoeld?

Voor creatieve ondernemers, kunstenaars en musici en voor iedereen die denkt frisse input te kunnen gebruiken om de ondernemersvaardigheden aan te scherpen.

Datum en locatie:

29 maart van 10.00 tot 17.00 uur. De workshops worden in kleine groepen van maximaal 10 personen gegeven in Galerie Pouloeuff, Turfpoortstraat 36a, Naarden-Vesting.  

MAIL EN INSCHRIJVEN >

Nadere info voor deelname

Kosten?

Prijs: € 50,- (studerend of tot drie jaar geleden afgestudeerd), € 80,- (langer geleden afgestudeerd). 
Bedragen zijn inclusief B.T.W. Inclusief lunch.

Inschrijven?

Je kunt je inschrijven voor een workshop door een e-mail te sturen. Onder vermelding van de workshop die je wilt volgen, je naam, contactgegevens en of je studeert of na 2014 bent afgestudeerd. En of je Nederlands spreekt. 
MAIL EN INSCHRIJVEN >

Voorwaarden:

- Je inschrijving is pas geldig na betaling. Graag voor aanvang van de workshop betalen. Je ontvangt een factuur. 
- Mocht je onverhoopt niet deel kunnen nemen, dan kan een collega/vriend/vriendin kosteloos je plaats benutten. Bij annulering binnen 48 uur voor aanvang van de workshop worden 50% annuleringskosten in rekening gebracht.